banner
Aktualności

aktualnosci
Galeria

galeria
Wideo

wideo
Plan Zajęć

plan
Kontakt

kontakt
banner
» Projekty edukacyjne
» Informacja
UROCZYSTE ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2017/2018 ODBĘDZIE SIĘ 4.09.2017R. O GODZ 8:30 W AULI GIMNAZJUM NR 8. ZAPRASZA DYREKTOR ORAZ GRONO PEDAGOGICZNE
» Plan Pracy Samorządu

Plan pracy Samorządu Uczniowskiego

na rok szkolny 2017/2018

 

Opiekun Samorządu Uczniowskiego:

 

 Daria Sadurska– nauczyciel j. angielskiego

 

 

Rada samorządu Uczniowskiego: 

 

Uczniowie wybrani przez społeczność uczniowska Gimnazjum nr 8

 

 

Główne cele działalności Samorządu Uczniowskiego:

 

  • Budowanie wśród uczniów poczucia własnej wartości i przydatności działania na rzecz szkoły;
  • Urzeczywistnienie idei wolności poprzez rozumienie i poszanowanie elementarnych praw człowieka;
  • Kształtowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia i inspirowanie harmonijnego rozwoju

 

 

Założenia na rok szkolny 2016/2017

 

  • Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym;
  • Stwarzanie sytuacji dających możliwość wykazania inicjatywy samorządowej w bezinteresownym działaniu na rzecz szkoły i środowiska;
  • Ukazywanie sensu praw i obowiązków, zasad i reguł, nakazów i zakazów obowiązujących w życiu społecznym;
  • Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny oraz środowiska lokalnego;
  • Kultywowanie tradycji i obrzędów szkolnych
  • Rozwijanie prawidłowych zachowań sprzyjających bezpieczeństwu w różnych sytuacjach;
  • Uświadomienie roli dziecka jako ucznia w rodzinie i społeczności lokalnej

 

 

 

 

 

 

lp

Zadanie

Sposób realizacji

Narzędzie badawcze

Oczekiwane rezultaty

Osoba odpowiedzialna

 

1

Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym

1. Przeprowadzenie wyborów do samorządu uczniowskiego i na rzecznika Praw Ucznia

 

 

2. Przeprowadzenie konkursu szkolnego o Puchar Dyrektora Szkoły:

-konkurs „Klasa bez wagarów”

-Aktywność w akcjach:

 zbiórka zużytych znaczków pocztowych,

zbiórka surowców wtórnych,

-ilość ocen wzorowych

-udział w s spotkaniach „Bezpieczny człowiek

-udział w tygodniu praw dziecka

 

 

3. Przeprowadzenie wśród społeczności uczniowskiej plebiscytu na

-Ucznia Roku

-Sportowca Roku

-Najsympatyczniejszy Uczeń

-Najsympatyczniejsza Uczennica

 

Wyniki wyborów (protokół)

 

 

 

 

Regulamin przeprowadzonych konkursów, warsztatów,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Regulamin, protokół

Powstanie Rady Samorządu Uczniowskiego i organu rzecznika Praw Ucznia

 

Aktywny i odpowiedzialny udział w życiu szkoły

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Świadome uczestnictwo w życiu szkoły

A. Czyściecka

 

 

 

 

 

A. Czyściecka

Ł. Kowalewski

wychowawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Czyściecka

 

2

Stwarzanie sytuacji dających możliwość wykazania inicjatywy samorządowej w bezinteresownym działaniu na rzecz szkoły i środowiska

1. Udział w akcjach charytatywnych

 

2 ”I Ty możesz zostać św. Mikołajem"

 

 

Protokoły

 

 

Protokoły

 

Bezinteresowny udział społeczności uczniowskiej w działaniach na rzecz szkoły, środowiska

M. Cichosz

 

3

Ukazywanie sensu praw i obowiązków, zasad i reguł, nakazów i zakazów obowiązujących w życiu społecznym

1. konkurs „Czy znasz prawa i obowiązki panujące w naszym gimnazjum”

 

 

2. Pełnienie dyżurów w szatni

Protokół i regulamin

 

 

 

 

Harmonogram dyżurów

Znajomość praw i obowiązków uczniowskich

 

 

Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa

Wód uczniów

A. Czyściecka

Pedagog/psycholog

 

 

 

 

A. Czyściecka

Wychowawcy

 

4

Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny oraz środowiska lokalnego

1. Warsztaty dla gimnazjalistów z udziałem

 

 

 

 

2. Warsztaty dla szkół podstawowych „Parki Narodowe Polski”

Scenariusze warsztatów, protokoły

Integracja szkoły z rodzicami uczniów

 

 

 

 

Integracja szkoły ze środowiskiem lokalnym

 

A. Czyściecka

J. Blajerska

Ł. Kowalewski

 

 

 

A. Czyściecka

J. Blajerska

 

 

5

Kultywowanie tradycji i obrzędów szkolnych

1. Apel na rozpoczęcie roku szkolnego

 

2 Organizacja dyskotek:

-na powitanie klas I

-andrzejkowa

-karnawałowa

-walentynkowa

według uznania

 

3. Wigilia szkolna

 

 

4. Szkolne walentynki

 

 

 

5. Gimnazjaliści witają wiosnę

 

 

6. ”Dzień Dziecka”- dzień projektów

 

 

 

 

7.  Kiermasz podręczników

 

 

 

8. Zakończenie roku szkolnego – apel dla klas I i II

Scenariusz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

scenariusz

 

 

program obchodów

 

 

 

program obchodów

 

 

 

program obchodów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

scenariusz

Integracja społeczności uczniowskiej

 

Integracja społeczności uczniowskiej

 

 

 

Kultywowanie tradycji rodzinnych

 

Integracja społeczności uczniowskiej

 

Integracja społeczności uczniowskiej

 

Integracja społeczności uczniowskiej

 

 

sprzedaż

podręczników przez uczniów

 

 

Integracja społeczności uczniowskiej

A. Czyściecka

 

 

 

Wychowawcy kl. I

Wychowawcy kl.II

Wychowawcy kl.III

Wychowawcy kl I

 

 

M.Cichosz

A. Kozicka

 

D. Sadurska

D. Lewandowska

 

 

A. Czyściecka

Ł. Kowalewski

wychowawcy

 

M. Cichosz

Nauczyciele wych. Wiz.

 

 

Wychowawcy

J. Pierzynowska

 

 

 

 

wychowawcy

 

6

Rozwijanie prawidłowych zachowań sprzyjających bezpieczeństwu w różnych sytuacjach;

Warsztaty – cykliczne spotkania z gimnazjalistami pod hasłem „Bezpieczny człowiek”

-Jak bezpiecznie spędzać czas w szkole i poza szkołą”

 

scenariusze

Nabycie umiejętności prawidłowego zachowania się w różnych sytuacjach zgodnie z przepisami BHP

A. Czyściecka

J. Blajerska

Ł. Kowalewski

 

 

7

Uświadomienie roli dziecka jako ucznia w rodzinie i społeczności lokalnej

Tydzień Praw Dziecka-człowieka

I dzień

Ogłoszenie konkursu plastycznego i poetyckiego pod hasłem

Kl. I „Prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego”

Kl. II ”Prawo do godności osobistej”

Kl. III „prawo o zakazie tortur i okrutnego traktowania”

 

II dzień

Wywieszenie w gablocie „Konwencji Praw Dziecka”

 

III dzień

Wystawka tematyczna. Spotkanie z pedagogiem

 

IV dzień

Wystawka prac plastycznych na korytarzu szkolnym

 

V dzień

Apel okolicznościowy. Przedstawienie, prezentacje wiersze, gry i zabawy

Program obchodów

Ukazanie roli dziecka – człowieka w rodzinie, szkole

A. Czyściecka

Pedagog, psycholog

 

 

 

 

Opracowała:......................................................................................................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

» Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Brak wiadomości. Może czas dodać własną?
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.